15 Δεκ 2010

Φρένο στον κατήφορο, ώθηση στην ανάπυξη.

Η ελληνική ανώτατη εκπαίδευση βρίσκεται σήμερα σε κρίσιμο σημείο. Ελλιπής χρηματοδότηση, χαμένες ώρες μαθημάτων, μειωμένη ερευνητική δραστηριότητα συνθέτουν την εικόνα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, σε μια εποχή που η Παιδεία καλείται να αποτελέσει διαβατήριο για ένα βιώσιμο μέλλον.



Μπροστά σ’ αυτό το τέλμα η Κυβέρνηση και οι κάθε λογής ‘σωτήρες’ της ανώτατης εκπαίδευσης τείνουν να δώσουν τη χαριστική βολή σε ένα σύστημα που απαξιώνεται μέρα με τη μέρα. Η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου ασχολείται αποκλειστικά με το πώς θα μειώσει τη χρηματοδότηση και πως θα επιβάλει συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με ένα Νόμο που ούτε η ίδια έχει ουσιαστικά κατανοήσει. Ενώ από την άλλη, ο Υφυπουργός κ. Πανάρετος επιχειρεί για να καλύψει τις δικές του αδυναμίες κλείνοντας σε μια νύχτα όσα Τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα και αδιαφορώντας απροκάλυπτα για το μέλλον των φοιτητών.



Στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ η νεολαία του ΠΑΣΟΚ είτε τραμπουκίζει προκειμένου να επιβάλει τις προτάσεις της Υπουργού, είτε προτείνει καταλήψεις ενώ σε αρκετές περιπτώσεις παραμένει σκοπίμως απούσα από τις εξελίξεις. Στο μόνο όμως που παρουσιάζεται απόλυτα συνεπής είναι οι κομματικές εξυπηρετήσεις και το προκλητικό βόλεμα των πράσινων νεολαίων με παχυλούς μισθούς από κρατικούς οργανισμούς, σε μια περίοδο μάλιστα που ο ελληνικός λαός προσπαθεί να επιβιώσει. Μέσα σ’ αυτή την κατάσταση, επανεμφανίζονται οι γνωστές μειοψηφίες που θέλουν να επιβάλουν το κλείσιμο των Σχολών για δικά τους οφέλη. Την ίδια ώρα οι ‘υπερασπιστές’ του φοιτητικού κινήματος λοξοκοιτούν σ’ ένα μοναχικό δρόμο, αποδυναμώνοντας το φοιτητικό κίνημα και εξυπηρετώντας με τον τρόπο αυτό τα σχέδια της Κυβέρνησης.



Από την πλευρά μας, ως δύναμη εξέλιξης των ελληνικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ τα τελευταία 25 χρόνια αντιλαμβανόμαστε το μέρος των ευθυνών που μας αναλογούν. Χωρίς φοβίες και καιροσκοπισμούς αποδεικνύουμε στην πράξη τη θέληση μας για ελεύθερο διάλογο δημιουργώντας την πλατφόρμα ανοιχτής διαβούλευσης για θέματα εκπαίδευσης paideia2020.gr. Με τον τρόπο αυτό δίνουμε βήμα σε όλους τους φοιτητές να εκφραστούν ανεξάρτητα από παραταξιακές λογικές.



Η προσπάθεια μας αυτή καθημερινά δικαιώνεται. Περισσότερες από 65 προτάσεις έχουν κατατεθεί, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι φοιτητές επιθυμούν να έχουν ρόλο και φωνή στο χώρο της Παιδείας. Καλούμε λοιπόν όλους τους φοιτητές να καταθέσουν τις απόψεις τους και να διαμορφώσουν οι ίδιοι τις εξελίξεις.



Ως ΔΑΠ – ΝΔΦΚ μέσα από αυτή τη διαδικασία στοχεύουμε στη ρήξη με τις σημερινές παθογένειες και στη συγκρότηση μιας ολοκληρωμένης πρότασης για το Αύριο της Παιδείας στη χώρα μας. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να δίνουμε μάχες για μια ελεύθερη, σύγχρονη ανώτατη εκπαίδευση.



Η γενιά μας το έχει ανάγκη, η εποχή το απαιτεί

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος17/12/10, 12:27 π.μ.

    Καλά δαπίτη, προκαλείς κύματα γέλιου. Το ποιος είναι με την κυβέρνηση, το χεις αποδείξει εσύ, που κατεβάζεις μπλοκ αντικατάληψης παντού και βάζεις αναχώματα στις κινητοποιήσεις που γίνονται ΚΟΝΤΡΑ στις αλλαγές τις εκπαίδευσης. Τονίζω το κόντρα επειδή γράφεις παραπάνω ότι είσαι ενάντια στα μέτρα της Διαμαντοπούλου. Αν και μεταξύ μας, μου φαίνεται απολύτως λογικό το γεγονός που δεν είσαι στο δρόμο μαζί μας. Μια χαρά σου καλαρέσει το ψηφιακό σύγγραμμα, η κατάργηση δηλαδή των δωρεάν συγγραμμάτων, τα όρια φοίτησης για να φεύγουν οι "αιώνιοι" χωρίς όμως να αντιμετοπίζεις τα προβλήματα των "αιώνιων". Και που να κάτσω να γράφω και για όλα τα υπόλοιπα... Για τα απουσιολόγια, τις λίστες μαθημάτων, το προπαρασκευαστικό έτος, που θα τρέχουμε και δεν θα προλαβαίνουμε. Για την κατάργηση του πάσο τι λες;; Αυξάνονται οι τιμές στα μέσα μεταφοράς. Μόκο δαπίτη ε;; Έχεις την κουρσάρα σου, έχεις βολέψει την πάρτη σου και τέλος. Και μετά λες ότι υπάρχεις για το συμφέρον του φοιτητή. Σα δε ντρέπεσαι ρε... Άιντε από δω, εσύ και τα χάβανά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΙΓΑΛΑΚΗΣ21/12/10, 2:01 π.μ.

    υμφωνα λοιπόν με τη γνώμη του παραπάνω λοιπόψυχου ανώνυμου καταγγελέα, αντιτείθεται στην κυβερνητική πολιτική μόνο αυτός ο οποίος θέτει αναχώμματα στον ίδιο του τον εαυτό, καθυστερώντας και παραγκωνίζοντας την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, εν ολίγοις όποιος κάνει καταλήψεις εις βάρος της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας. Μάθε λοιπόν κάτι, ανώνυμε.

    Το σίγουρο είναι, οτι ΕΣΥ (όποιος και αν είσαι, ανώνυμε) σίγουρα δε λειτουργείς προς ώφελος των φοιτητών, κάτι που εύλογα προκύπτει από την ευκολία με την οποία απαγορεύεις στους φοιτητές να σπουδάσουν. Μπορείς να αραδειάσεις όσες μπουρδες θέλεις. ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ. Η ισοπέδωση, ο εκμηδενισμός και η αποσταθεροποίηση που προσπαθείς να εγκαθιδρύσεις δεν επιδέχονται καμιάς νομιμοποίησης ούτε στη συνείδηση των φοιτητών, αλλά ούτε και στη συνείδηση της κοινωνίας.

    Επιτέλους, καλή η αντίδραση, αλλά τώρα είναι ώρα για δράση. Η δράση αποσκοπεί στη βελτίωση Ανώνυμε, όχι στην στασιμότητα και τη σαπίλα που εσύ και ορισμένοι άλλοι Ανώνυμοι έχετε επιλέξει να κρατάτε τόσα χρόνια το ελληνικό πανεπιστήμιο μέσω των καταλήψεων. Για αυτό καταλάβετέ το καλά. Όσο η λογική και οι "αγώνες" σας περιστρέφονται γύρω από ανούσιες καταλήψεις, τόσο οι αγώνες μας θα δείχνουν το δρόμο της προόδου. Διότι οι ανοιχτές σχολές προϋποθέτουν ανοικτά μυαλά, και τα ανοικτά μυαλά δεν γεννιούνται, διαμορφώνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή